الحياة
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الحياة

General Forum

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

صفحة مشاكلنا وحلولها

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
rabab tal3at

rabab tal3at

المساهمات : 81

صفحة مشاكلنا وحلولها Empty
مُساهمةموضوع: صفحة مشاكلنا وحلولها   صفحة مشاكلنا وحلولها Icon_minitimeالخميس سبتمبر 18, 2008 11:33 pm

كل يوم بيعدي علينا بنتعرض لمواقف كل يوم بيكون فيه أختبارات ممكن كلمة تزعلنا ممكن مشكلة توقفنا ممكن موقف يعجزنا منقدرش نعمل فيه أيه الشورى نادت بيها كل الاديان السماوية لان رأي الجماعة خير من رأي الفرد خاصة إذا كان الفرد ده هو صاحب المشكلة اتعودنا في كليتنا اننا اخوات بنحب بعض وبنخاف على بعض وبلدنا اهم شيء بيميزها ان ولادها قلوبهم على بعض وعشان كده فتحنا الصفحة دي عشان نقول مشاكلنا نعرضها ناخد اراء الناس نكلم بعض ونخفف على بعض ونحل لبعض مشاكلنا عاوز تقول اعتزار ممكن عاوز تقول عتاب قول عاوز تسأل عاوز وعاوز كل الي مضيقك قوله هنا الصفحة دي لمشاكلنا الشخصية والاجتماعية كل مشكلة حتى لو مشكلة انت شايفها في مجتمعنا ممكن نحلها مع بعض لما نفكر مع بعض مستنياكم ومستنية مشاركاتكم ومشاكلكم
وبسم الله وعونه نبتدي وننهي كل شيء
The dream

The dream

المساهمات : 30

مُساهمةموضوع: رد: صفحة مشاكلنا وحلولها   صفحة مشاكلنا وحلولها Icon_minitimeالخميس سبتمبر 18, 2008 11:41 pm

ازيك يارباب منورة المنتدي والله
وانتي فعلا احق حد بيه
واكتر حد بيخفف عننا وبيرفع من معنويتنا
وشكلبي كده هبقي اول حد يشتكي
قرررررررررررررررريب
سلام ياقمر
rabab tal3at

rabab tal3at

مُساهمةموضوع: رد: صفحة مشاكلنا وحلولها   صفحة مشاكلنا وحلولها Icon_minitimeالجمعة سبتمبر 19, 2008 7:02 pm

ربنا يخليكي يا دريم يا قمر يا رب أكون عند حسن ظن الجميع وأقدر ألاقي حلول واساعدكم فيها وربنا المعين ومستنياكي تحكي يا جميل وان شاء الله نحلها مع بعض وفي انتظار الجميع
عذاب الحب

المساهمات : 9

مُساهمةموضوع: رد: صفحة مشاكلنا وحلولها   صفحة مشاكلنا وحلولها Icon_minitimeالإثنين نوفمبر 24, 2008 2:47 pm

علي فكره يا رباب انا قولت مشكلتي في موضوع ومحدش رد عليها خالص ولا حد قالي اعمل ايه ؟؟
rabab tal3at

rabab tal3at

مُساهمةموضوع: رد: صفحة مشاكلنا وحلولها   صفحة مشاكلنا وحلولها Icon_minitimeالثلاثاء نوفمبر 25, 2008 8:39 pm

أولا أنا بعتذر لعدم دخولي الأيام الماضية على المنتدى بس ده الطبيعي نظرا لاننا ناس في امتحانات واحنا كلية واحدة ودفعة واحدة ومقدرين الظروف دي
ثانيا شكرا جدا للزميل البش مهندس شهبوب انه رد على حضرتك الرد المظبوط جدا وبارك الله فيه الصراحة واتمنى انك تكون استفدت من الرد ده وفهمت هو عاوز يوصل لحضرتك ايه
ثالثا وده الأهم ان المنتدى دى ضمن منتدى اسرة جامعية لكلية عريقة زي حاسبات والمقصود بحل المشاكل هي المشاكل الي بتواجهنا في حياتنا المشاكل الاجتماعية بما يتناسب مع هدف الأسرة الأجتماعي وبما يتماشى مع اننا طلبة هدفنا هو التعلم تقربا من الله تعالى وتحقيقا لذاتنا واوطاننا ومع اننا اسرة طلابية هدفها خدمة الطالب من كل النواحي ومن اهم هذه النواحي الناحية الاجتماعية المتضمنة للناحية النفسية وليس الناحية العاطفية والمنتدى ليس ببرنامج إزاعي نشكوا فيه ما صابنا من الحب واهواله
رابعا أتمنى أنك تكون مش زعلت أبدا من الكلام ده ولا من حذف الموضوع بس ده الاجراء الازم اتباعه
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
عذاب الحب

مُساهمةموضوع: رد: صفحة مشاكلنا وحلولها   صفحة مشاكلنا وحلولها Icon_minitimeالخميس نوفمبر 27, 2008 1:01 am

السلام عليكم
مع احترامي لكلام حضرتك وكلام المهندس شهبوب واحترامي لكل الاسره وللمنتدي

يا بش مهندسه رباب انا مغلطش ولا قولت حاجه غلط .. كل الحكايه اني حبيت وحده والوحده ده مش غريبه دي من كليتنا ومن دفعتنا (تانيه)و من اسرة الحياة كمان وانا كتبت الموضوع ده عشان هي تعرف

ا نا حبتها بجد وعملت كتير عشان اشوفها و اكلمها كنت بستنا لما تخلص سكاشن عشان اشوفها ولما رحت كلمتها مردتش عليه حتي ... Crying or Very sad

مش عيب ان الواحد يحب ...... انا مش هقول هي مين واتمنا ان هي تعرف هي مين تدخل بنفسها وترد عليه

انا اسف يا جماعه والله مش قصدي حاجه بس انا فعلا حبتها بجد وممكن اعمل اي حاجه عشانها الا اني ابعد عنها وانساها.......

السلام عليكم
اخوكم \ م
esraa elmohamedy

esraa elmohamedy

المساهمات : 25

مُساهمةموضوع: رد: صفحة مشاكلنا وحلولها   صفحة مشاكلنا وحلولها Icon_minitimeالخميس نوفمبر 27, 2008 5:51 pm

اقتباس :
يا بش مهندسه رباب انا مغلطش ولا قولت حاجه غلط

اذا كنت حضرتك فعلا مش قلت اى كلام غلط ف كلامك التالى هوة دة الغلط بعينه

اقتباس :
كل الحكايه اني حبيت وحده والوحده ده مش غريبه دي من كليتنا ومن دفعتنا (تانيه)و من اسرة الحياة كمان وانا كتبت الموضوع ده عشان هي تعرف

يا بشمهندس اظاهر ان حضرتك مش ركزت ف كلام رباب كويس

اقتباس :
المنتدى دى ضمن منتدى اسرة جامعية لكلية عريقة زي حاسبات والمقصود بحل المشاكل هي المشاكل الي بتواجهنا في حياتنا المشاكل الاجتماعية بما يتناسب مع هدف الأسرة الأجتماعي وبما يتماشى مع اننا طلبة هدفنا هو التعلم تقربا من الله تعالى وتحقيقا لذاتنا واوطاننا ومع اننا اسرة طلابية هدفها خدمة الطالب من كل النواحي ومن اهم هذه النواحي الناحية الاجتماعية المتضمنة للناحية النفسية وليس الناحية العاطفية والمنتدى ليس ببرنامج إزاعي نشكوا فيه ما صابنا من الحب واهواله

ولو حضرتك عاوزاها تعرف مش يبقى على المنتدى لان المنتدى مش مكان للشات حد يدخل والتانى يدخل يرد احنا مش برنامج اسامة منير عشان الحبيب يتكلم والحبيبة ترد واسامة منير يحل احنا ف منتدى هدفه حل المشاكل الاجتماعية ف المرتبة الاولى والاخيرة

ياجماعة ياريت وبعد اذنكم نتبع قوانين المنتدى ودة مش للبشمهندس عذاب الحب وبس دة للكل اى موضوع تانى من المواضيع دى هيتم حذفها ف الحال مش رخامة من الاسرة ولكن مراعاة لقوانين المنتدى والاسرة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
عذاب الحب

مُساهمةموضوع: رد: صفحة مشاكلنا وحلولها   صفحة مشاكلنا وحلولها Icon_minitimeالخميس نوفمبر 27, 2008 9:34 pm

السلام عليكم
انا اسف جدا جدا جدا يا بشمهندسه اسراء وبتأسف لكل الاسره
ويا ريت تقبلوا اسفي جميعا
السلاااااااااااااااااام ختاااااااااااااااام

صفحة مشاكلنا وحلولها
صفحة 1 من اصل 1